CONSULTATIE
-
We nemen ongeveer een kwartier per patiënt.
-
Indien er meerdere patiënten tijdens 1 consultatie willen komen dient u meerdere afspraken in te boeken zodat de timing voor iedereen gegarandeerd kan blijven.
-
Om u optimaal te kunnen helpen, vragen wij u om de consultatietijd bij uw arts te respecteren. Gelieve het aantal klachten te beperken. Enkel zo kunnen wij de timing van de agenda aanhouden en de wachttijden beperken.
-
Medisch onderzoek met vragenlijst voor verzekeringen neemt ook meer tijd in beslag. Gelieve hiervoor ook contact op te nemen met het secretariaat
-
Voor medische attesten, voorschriften of andere documenten maakt u een afspraak. Er kunnen geen documenten afgeleverd worden zonder consultatie.
-
Er kunnen ook geen attesten of resultaten gemaild worden en dit wegens de GDPR wetgeving
-
Wegens toenemende en onhoudbare drukte zijn we genoodzaakt om opnieuw raadpleging zonder afspraak in te voeren en dit om zoveel mogelijk patiënten proberen te helpen.
Deze momenten zullen duidelijk worden meegedeeld en via de agenda en via het secretariaat. Deze momenten kunnen verschillen per dag en per week. Daarom check altijd de site.
Indien we merken dat hier misbruik wordt van gemaakt (zonder afspraak komen op moment dat het wel na afspraak is) zullen we, uit zelfzorg, genoodzaakt zijn om volledig op het systeem zonder afspraak over te schakelen.
HUISBEZOEKEN
-
Huisbezoeken worden tot een minimum beperkt. Er is namelijk een betere uitrusting in de praktijk om een beter onderzoek en behandeling te kunnen bieden.
-
Indien het om medische redenen niet mogelijk om naar de praktijk te komen (Niet-mobiele of zwaar zieke patiënten, hoogbejaarde patiënten, … ) kan huisbezoek uiteraard aangevraagd worden.
-
Om organisatorische redenen vragen wij U om huisbezoeken vóór 12u 's middags aan te vragen
TELEFOON
-
De artsen proberen dagelijks telefonisch bereikbaar te zijn.
-
De artsen kunnen GEEN consultatie aan de telefoon doen. Hiervoor dient de raadpleging.
-
We zijn genoodzaakt om de belmomenten te beperken zodat de artsen zoveel mogelijk live kunnen werken.
-
Belmomenten dienen om kort uitslagen mee te geven niet om medicatiebestelling te doen noch om vragenlijsten af te werken. Om die reden worden de belmomenten nu reeds beperkt.
-
We zijn uit zelfzorg genoodzaakt om soms het antwoordapparaat op te zetten met agenda vol. We begrijpen dat dit tot frustratie kan lijden. We doen dit echter niet uit gemak maar omdat de werking van de consultaties en huisbezoeken anders in het gedrang komt. Als we 'agenda vol' moeten toepassen is het NIET de bedoeling dat er mensen ZONDER afspraak komen binnenwandelen. Drijf ons niet zover dat we enkel kiezen voor raadpleging ZONDER afspraak of uit zelfzorg totstopzetten van de praktijk.
MEDICATIEVOORSCHRIFTEN EN ATTESTEN (conform RIZIV en orde van geneesheren)
-
Voorschriften worden gegeven tijdens raadpleging of huisbezoek
-
Wij schrijven voldoende medicatie voor tot de volgende raadpleging
-
Chronische aandoeningen ( diabetes, COPD, … ) is dit minstens om de 3 maand
-
Pilvoorschrift is voor een jaarverpakking maar dit is een specifieke consultatie
-
-
Soms kan een voorschrift vergeten zijn. Per uitzondering kan voorschrift klaargelegd worden na goedkeuring arts
-
Er wordt geen medicatie voor anderen meegegeven dan patiënt die op consultatie komt
-
Attesten worden afgeleverd steeds na medische onderzoek. Arbeidsongeschiktheid of schoolverlet kan enkel geschreven worden als patiënt onderzocht werd op raadpleging of huisbezoek. U dient steeds de dag van verlet contact op te nemen met de praktijk. De eerst mogelijke afspraak wordt gegeven.
-
Attesten worden altijd naar waarheid ingevuld. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
-
Maak het de artsen niet moeilijk en vraag dus enkel wat redelijk, écht en verantwoord is.